دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز باشد.
دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز باشد.

 

 

دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد.

غلامحسین حیدری، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با ضرورت دقت در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: بنده سال‌ها در آموزش و پرورش به عنوان معاون تأمین و تربیت نیروی انسانی فعالیت می‌کردم و به کشورهای مختلفی سفر کرده و تجارب آن‌ها در رابطه با تربیت معلم را بررسی کرده‌ام.

وی افزود: هر کشوری که به آموزش و پرورش و تربیت معلم توجه بیش‌تری دارد در رسیدن به اهداف مدنظر موفق‌تر عمل کرده است در حقیقت در کشورهای موفق شاگردان ممتاز ابتدا تربیت معلم را انتخاب می‌کنند و بعد به سراغ سایر رشته‌ها می‌روند همچنین شاهد رسیدگی عالی از سوی دولت‌ها به مراکز تربیت معلم هستیم.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب و زمان فعالیت شهیدان رجایی، باهنر همچنین دوران حضور مرحوم پرورش در وزارتخانه به مسئله تربیت معلم توجه ویژه‌ای می‌شد، گفت: شهید رجایی به دو نفر از مسئولان آموزش و پرورش گفته بود اگر من به جای شما بودم لباسم را می‌فروختم و خرج تربیت معلم می‌کردم.

حیدری بیان کرد: شهید رجایی اعتقاد داشت که باید در همه امور صرفه‌جویی کنیم برای آموزش و پرورش و در آموزش‌وپرورش نیز برای رسیدگی بیش‌تر به تربیت معلم صرفه‌جویی کنیم در حقیقت در زمان شهیدان رجایی و باهنر و دوران فعالیت مرحوم پرورش تربیت معلم به اوج خود رسیدن اما بعد از آن شاهد تضعیف این مراکز بودیم.

وی با اشاره به این‌که نتیجه بی‌توجهی به تربیت معلم این بود که آموزش و پرورش پذیرای تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریس و شرکتی بود، عنوان کرد: در دولت نهم و دهم شاهد توجه به تربیت معلم با تأسیس دانشگاه فرهنگیان بودیم در دولت جدید نیز یقین داریم که وزیر آموزش و پرورش به مسئله تربیت معلم اعتقاد داشته و برای تقویت این موضوع تلاش می‌کند.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در روش پذیرش اساتید تجدید نظر کرده و افرادی را جذب کند که در شان تربیت معلم هستند یعنی افرادی توانمند با سطح علمی قوی به عنوان هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند در حقیقت دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد و اگر قرار باشد هر فردی که از آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود به دانشگاه فرهنگیان برود این یک ضایعه برای تربیت معلم کشور است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شـــده در دو شنبه 16 دی 1392ساعــت10:47 تــوسط مدیر وب سایت |
برچسب ها: دانشگاه فرهنگیان ،